Ana Sayfa | Yardim/SSS | RSS Feed | Iletisim

Önceki Başlıklar

Barış Akarsu 26 Nisan Balans Konseri
42. Bölüm Senaryosu (flower98) --9. kısım eklendi--
41. Bölüm (Videolar)
Replik ve Yorumlarla 41. Bölüm (Ebru Karaca)
Replikler (41. Bölüm)
Yalancı Yarim Yazın da Devam Edecek / Vatan TV (26...
41. Bölüm
Barış Akarsu Röp. / Kral Dergisi (25.04.07)
Yaz Boyunca Çekimler Bodrum'da, Dönüşte İtalya
Barış Akarsu İmza Günü - Trabzon (22 Nisan 2007)
 

Merve Sevi Röp. / Vatan Gazetesi (28.04.07)

Nisan 28, 2007

Eve giriş çıkış saatlerimi hâlâ annem belirliyor

Yeditepe Üniversitesi Tiyatro Bölümü birinci sınıf öğrencisi olan Merve Sevi, Yalancı Yarim dizisinin çekimleri başladıktan sonra iş yoğunluğu nedeniyle okul kaydını dondurdu

Bir yaz dizisi olarak başlayan ve seyirci tarafından beğenilince devam eden dizi, Merve Sevi’nin başrol oynadığı ilk yapım. Ama daha 15 yaşındayken Pınar Altuğ, Dolunay Soysert, Betül Şahin ve Ebru Cündübeyoğlu’nun oynadığı yerli Sex&City olarak anılan Omuz Omuza’da Pınar Altuğ’un Burcu adındaki kardeşini canlandırdı. Daha sonra da Hayat Bilgisi dizisinde Özge karakterini... Ardından Emre Altuğ ile bir çikolata reklamında yer aldı. 2 sene yüzünü dinlendirdiğini söyleyen Merve Sevi yaz aylarında Yalancı Yarim dizisine başladı. Fanlarının adına site açtığı, işveli, cilveli ve dişi diye tanımladıkları Merve Sevi’yle Bebek Kahve’de buluştuk. Neşeli ve içten biri Merve Sevi... Ama bir özelliği var ki, insanın gazeteci olsaymış diyesi geliyor. Çünkü çok meraklı. Herkesi inceliyor, ne olduğunu anlamaya çalışıyor. Bu kadar meraklı bir konuğa önce soruları ben sordum. Röportaj sonundaysa bana sormadığı soru kalmadı.

15 yaşında tanındın. Erken gelen bir şöhret... Şöhreti nasıl tanımlıyorsun?
Türkiye’de şöhretin adı yakalanmak olmuş. Erkek arkadaşınla poz veriyorsun seni “yakalandı” diye yazıyorlar. Ünlülerimiz de böyle yansıtılmasını istiyor herhalde. Magazini seven bir insanım. Beni her yerde yazabilirler. Çünkü benim korkacak hiçbir şeyim yok. Şöhret benim için yolda yürürken, insanların beni gördüğünde tanıyıp selam vermeleri. Ama şöhret olmak için kendini rezil eden insanlara da selam veriyorlar. Ama onlarla konumumuz farklı. Ben kaliteli şöhretim. Çünkü bu kalite evde başlar ve yetiştirilme tarzına bağlıdır.

Sen nasıl bir evde büyüdün?
5 yıl önce annem babam ayrıldı. Annem, ben ve 12 yaşındaki erkek kardeşim birlikte yaşıyoruz. Disiplinli, otoriter ama çok şeker bir annem var. Arkadaşımdır ama anne olduğunu bana her zaman hissettirir. Hâlâ eve giriş çıkış saatlerimi annem belirler. Dışarıda kalacağımı söylediğim zaman problem yok... Çünkü benim annem ben gelmeden kapıyı kilitleyip yatmayan bir kadın. Annemin hayatta en önem verdiği şey eğitimdi. O nedenle üniversiteyi kazanamasaydım kesinlikle problem çıkardı. Anneme çok düşkünüm. Hayatı “Annem öyle dedi. Bunu yapamam” diyerek yaşıyorum. Çünkü o benim için en iyisini ister. Bunu çok iyi biliyorum.

Nasıl bir çocuktun?
“Aman canım kızım. Evimizin tek kızı” falan gibi yetişmedim. Ben erkek gibiydim. Okul çıkışlarına hiç sevgilim gelmezdi. Zaten sevgilim de yoktu. Lise yıllarında dikkat çeken bir kız değildim. Pantolonla okula giderdim. Çünkü rahattı. Etek giyinip onunla mı uğraşacağım.

Sen oyuncu musun yoksa adayı mı?
Tabii ki oyuncu adayıyım. Ben daha fakülteyi bitirmedim... Çok az deneyimim var. Bu işe yeni başlayanların ben oyuncuyum diye geçinmeleri komik duruyor zaten. Ben oyunculuk yapamaya çalışan bir insanım. Gayet disiplinli ve profesyonelce çalışıyorum. Yalancı Yarim’i kabul ettiğim için okulu dondurdum. Ama yüzüm Hayat Bilgisi’nden sonra 1-2 yıl dinlendi. Sonra Yalancı Yarim bir ihtiyaç gibiydi, olmalıydı.

Oyunculukta hedefin ne?
Oyunculuktan başka bir iş yapmak istemiyorum. Eğer okulumu bitirip yüksek lisans yaparsam 40’lı yaşlarımda okulda eğitimci olabilirim. Ama kamera önünde olmak benim için çok büyük bir zevk. Bana verilen karakteri benmişim gibi oynuyorum. O yüzden insanlar bana yolda “Naz” diye sesleniyorlar. Gerçek adımı bile bilmiyorlar ve bu benim çok hoşuma gidiyor. Çünkü onlar dizideki karakterle ilgileniyorlar.

Üç dizide de aslında şımarık kızları canlandırdın. Hep kendini tekrar etmiyor musun?
Omuz Omuza’da punk tarzında rasta saçları olan bir kızı oynuyordum. Hayat Bilgisi’nde bir öğrenciyi canlandırdım. Tabii yaşım ortada 2 çocuk annesi bir kadını oynayamam ki. Yalancı Yarim ilk başrolüm. Bundan sonra çok iyi bir yan rol oynayabilirim. 20 yaşında, okulunu tamamlamamış bir kız olarak kaybedecek hiçbir şeyim, kazanacak çok şeyim var.

Oyunculukta idolüm dediğim biri var mı?
Kimseye benzemek istemiyorum. “Keşke şu kişi gibi oyuncu olsam” gibi cümleler benim hayata bakış açıma uymuyor. Ama hayranlık duyduğum bir sanatçı var. Kendimi onun en büyük hayranı olarak tanımlıyorum. Tabii ki sinemanın sultanı Türkan Şoray’dan bahsediyorum. Oyunculuğu, gözleriyle ve duygusuyla bir bütün o. n Set dışında neler yapıyorsun?
Hemen eşofmanlarımı giyip evime gider dinlenirim. Erken bir saatse Nişantaşı’na gidip arkadaşlarımla kahve içerim. Benim çok sakin, bir genç kızın yaşadığı bir hayatım var. Ünlü olunca bir şey değişmedi. Zaten bir arkadaşım vardı. Hâlâ o var.

Peki neden o kadar az arkadaşın var?
Ceyda diye çok yakın bir dostum var. Arkadaştan öte artık kardeşim gibi. Onunla, erkek arkadaşımla ve ailemle vakit geçiriyorum. Çok fazla arkadaşım yok. Bu benim tercihim değil. Aldığım reaksiyon karşısında yaptığım bir temizleme operasyonu.

Nasıl temizlik bu?
Ben hiç fazlalık tutmam yanımda. Yeni tanışmalara çok açığımdır aslında. Ama insanların bana nasıl geldiği benim için çok önemli. Kimse bana Merve olduğum için ilgi alaka göstermiyor. Böyle bir durum var. Önce tanışıyoruz ve hoş vakit geçiriyoruz. Üzerinden 2 hafta geçtikten sonra benimle sürekli vakit geçirmek istiyorlar. İyi de benim onlara ayıracak vaktim yok ki. Kız erkek fark etmiyor. Hepsi aynı. O nedenle az ama öz bir arkadaşım var.

Setteki insanlarla nasıl anlaşıyorsun?
Set yorucu, eğlenceli, sempatik, güzel vakit geçirdiğimiz bir lunapark gibi. Sorun yaşanıyormuş gibi görünür ama kimseyle sorun yaşamam. İşimi yaparken insanlara sunacağımız işin kalitesine bakarım. Bu benim kariyerim ve benim için çok önemli.

Rol arkadaşın Barış Akarsu bir röportajında “Çatır çatır para kazanıyorum” demiş. Ya sen?
Ben de çatır çatır para kazanıyorum.

Sarışın ve küpeli erkekleri beğeniyorum
Hayranlarının büyük çoğunluğunun erkeklerin oluşturduğu Merve Sevi pek de dikkat çeken bir güzelliği olmadığını söylüyor. Erkeksi göründüğünü düşünen ve genelde eşofmanları ile dolaştığını anlatan Merve Sevi erkek arkadaşının da ünlü biri olmadığını belirtiyor. Birlikte olduğu erkeğin tipinin kendisi için önemli olduğunu ifade eden genç oyuncu, “Yanımda taşıyamayacağım bir insanla birlikte olmam. Sarışın, yeşil gözlü erkekler bana daha hoş geliyor. Ama benim şu ana kadar hayatımdaki kişiler çoğunlukla esmer oldu. Küpeli erkeklerden hoşlanırım. Dış görünüşüm benim için çok önemli ama sadece bununla yaşamıyorum. Her şeyi duygularımla dolduruyorum. Benim için arkadaşlık da, dostluk da, aşk da bakıştan ibaret. Bana ”Çok güzel bir kadınsın diyen erkek asla çekici gelmez. Kaçan kovalanır derler ama kaçarsa hiç kovalayamam. Çok yoğunum çünkü. Şu anda bir sevgilim var. Oyuncu değil ve asla gizlemiyorum. Zaten benimle ilişkisini saklayacak adamla birlikte olmam. Bu temel kuralımdır.”


28.04.2007
Haber: Oya Doğan